دانلود گزارش کار اموزى

دانلود گزارش کاراموزى و کارورزى

دانلود گزارش کار اموزى

دانلود گزارش کاراموزى و کارورزى

گزارش کارآموزی در نمایندگی سایپا

پروژه کارورزی در نمایندگی سایپا

خرید گزارش کارآموزی در سایپا

طرح کاراموزی در نمایندگی سایپا

کارآموزی در مکانیکی تعمیر پراید

کارآموزی تعمیرات اساسی موتور پراید  

آشنایی با اجزا و عملکرد سیستم انژکتوری در مدل زانتیا 2000

اساس کار در سیستم گرفتن اطلاعات از سنسورها و پردازش آن و ارسال یک سری فرمان به عملگرها جهت محاسبه دقیق سوخت است .

عملگرها  (خروجی)  ECU(پردازش)  اطلاعات سنسورها (ورودی)

فهرست

عنوان  صفحه

مقدمه 1

موتور2

قطعات ثابت و متحرک  2

سرسیلندر3

سیلندر  3

سوپاپ  4

علائم چسبندگی سوپاپ7

طریقه آب‌بندی کردن سوپاپ8

سیت10

تراشیدن سیت10

گیت سوپاپ11

اسبکها و نگهداری و کنترل آن 12

تایپیتهای خودکار هیدرولیکی12

طریقه باز کردن و بستن سرسیلندر و رفع معایب آن 14

طریقه بستن سرسیلندر15

دلایل سوختن واشر سرسیلندر17

دلایل دوپهنی سیلندر 18

شاتون20

سرشاتون20

اندازه‌گیری گژن‌پین21

میلنگ و یاتاقانها  22

میلنگ 22

تعمیرات میلنگ  23

دلایل بریدن میلنگ  24

کاسه نمد میلنگ24

یاتاقانها 25

فلایویل  27

بوش انتهای میلنگ  28

رینگ پیستون و گژن‌پین  29

نکاتی که باید در تعمیرات مورد توجه قرار گیرد30

رینگهای پیستون  31

معایب رینگها، تشخیص و برطرف کردن آن 31

کانالهای روغن 32

اویل پمپ  32

سنسورها

1- سنسور دماسنج آب موتور WTS  : این سنسور یک حس گر است که داخل مدار خنک کننده موتور قرار گرفته و با تغییر مقاومت NTCولتاژهای متغیری به ECUارسال می کند . وقتی دمای آب موتور پایین است تبخیر سوخت ضعیف شده موتور نیاز به سوخت غنی تری دارد . در این حالت به علت زیادتر بودن مقاومت NTCسنسور آب ولتاژ در مدار  ECUو WTSزیاد است . ولتاژ زیاد در ECUاز مدار سنسور آب ارسال سوخت زیاد است . وقتی دمای آب موتور افزایش می یابد مقاومت NTCکاهش یافته و به علت ارسال جریان ولتاژ در مدار کمتر می شود در این هنگام ECUبا افزایش جریان سوخت ارسالی را کاهش می دهد . 2- سنسور دمای هوا  ATSسنسور هوا روی درپوش هواکش نصب شده است و وظیفه دارد دمای هوای ورودی به موتور را به ECUارسال کند . با ارسال دمای هوا زمان باز بودن انژکتورها در حالت استارت زدن و دور آرام اصلاح شده و نیز روی تایمینگ جرقه و یا گرم شدن هوا مقاومت کاهش یافته و ولتاژهای متفاوتی به ECUارسال می کند . با گزارش این سنوسر مقدار سوخت و تایمینگ جرقه زنی نیز تغییر می کند و لذا سنسور هوا یکی از سنسورهای مهم سوخت رسانی است .

3- سنسور وضعیت دریچه گاز TPSسنسور تعیین وضعیت دریچه گاز TPSروی دریچه گاز سوار شده و نسبت به درصد باز بودن دریچه گاز ولتاژهای متغیر به ECUارسال می دارد . در نتیجه طول زمان باز بودن سوپاپ انژکتور تعیین می شود .

4- سنسور اکسیژن : این سنسور تشکیل شده از یک بدنه لوله ای سرامیکی پوشیده شده از لایه اکسید سیلیکونیوم (Zr) که مانند دو الکترود یک باتری کوچک عمل می کند . روی لایه سیلیکونیوم را با فلز پلاتین به ضخامت 10 میکرون پوشانیده اند . تا خاصیت کاتالیزوری اکسیداسیون داشته باشد . لایه خارجی در معرض لوله اگزوز و لایه داخلی در معرض هوای جو قرار دارد . برای محافظت از لایه خارجی آن را با سرامیک متخلخل 100 میکرونی پوشانیده اند و لایه داخلی فقط پوشش فلزی دارد . در دمای 300 درجه تا 900 درجه سانتیگراد وقتی خروجی با سوخت غنی به لایه خارجی می رسد . در دمای زیاد مقدار اکسیژن با سرعت با COترکیب و CO2می دهد . بنابراین تجمع اکسیژن در لایه خارجی سنسور حداقل می شود . بر عکس در لایه داخلی اکسیژن هوا به صورت فراوان وجود دارد . اتم های اکسیژن در کنار لایه داخلی یونیزه شده و شارژ مثبت زیادتری را ایجاد می کند . و بر عکس در لایه خارجی شارژ منفی تولید می شود این اختلاف شارژ ولتاژی بین (8/0 تا 1 ولت ) در سنسور بوجود می آید در حالت سوخت ضعیف به علت فراوانی اکسیژن در دود شارژ لایه خارجی با لایه داخلی برابر شده لذا عمل الکتروموتیو به صفر می رسد و ارسال ولتاژ قطع می گردد . این سنسور دارای گرمکن است که در ابتدای کار گرمکن سنسور را به سرعت به دمای لازم برای اندازه گیری می رساند و عمل اندازه گیری انجام می شود . سنسور اکسیژن در سیستم انژکتوری مدل 1800 دارای گرمکن نبوده و فقط در مدل 2000 زانتیا دارای گرمکن بوده است .

5- سنسور دور سنج و زاویه سنج SKPو سنسور تعیین پیستور اول CMP: سنسور دور سنج موتور وظیفه دارد دور میل لنگ را در دقیقه به اطلاع سیستم مدیریتی EMSو در عین حال زاویه گردش میل لنگ را به اطلاع ECMمی رساند . سنسور تعیین سیلندر اول موقعیت پیستون اول در زمان کار را گزارش می دهد . در زانتیا این کار توسط دو دیود نوری به کار رفته مشخص می شود . دیود اول مربوط به تعیین پیستون اول و دیگری مربوط به وضعیت میل لنگ است .

روش کار : یک صفحه مشبک روی میلدرکو قرار دارد که از میان پایه دیودهای نوری عبور می کند . تعداد شیارهای زاویه و دور سنج 20 عدد برای هر سیلندر است و سوراخ هم برای تعیین موقعیت سیلندر اول وجود دارد .

دانلود گزارش کارآموزی درمورد تعمیرات اساسی موتور پراید در نمایندگی مجاز سایپا دیزل دانلود پروژه کارورزی درمورد رشته مکانیک خودرو گزارش کارورزی رشته مکانیک خودرو در نمایندگی های مجاز شرکت سایپا دیزل گزارش کاراموزی تعمیرات قطعات اساسی موتور و سیلندر پراید در نمایندگی های سایپا

پروژه کارورزی در نمایندگی سایپا

خرید گزارش کارآموزی در سایپا

طرح کاراموزی در نمایندگی سایپا

کارآموزی در مکانیکی تعمیر پراید

کارآموزی تعمیرات اساسی موتور پراید

برای دانلود اینجا را کلیک کنید

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.